söndag, november 22, 2009

Skogsbo


Så har jag varit på inspektion av Erikas smultronställe Skogsbo. Det ligger vackert inne i skogen i närheten av Solviksbadet. Man tar Nockebybanan till Smedslätten promenerar genom villaområdet ner till Alviksvägen och följer sen skyltningen in i skogen. Huset är ganska stort och flera av rummen är fyllda med vävstolar, men det finns också plats för andra typer av hantverk. I ett rum kunde man få göra sig en krans av lingonris. Om jag hade haft mer tid hade jag gärna stannat där och pysslat. Men det hade jag ju inte eftersom Mopsen är på kort besök. Jag hann i alla fall titta runt i huset och njuta av supergott hembakt fikabröd tillsammans med Tove, Thomas och Theodor som också var där. Tyvärr missade jag precis Katarina. Det var en mycket trevlig utflykt.

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Jag var oxå där! Så fint!