lördag, november 28, 2009

Ingen vanlig dag


Vi har gett oss själva en verkligt fin lillajulklapp - en 46 tums LCD-TV av märket Samsung. Vilken skillnad att se på MGP Nordic i så stort format! Ett jättelyft för vardags-rummet. Låten En vanlig dag med Ulrik Munther från Kungsbacka vann tävlingen. Honom tyckte jag särskilt mycket om eftersom han satt och stickade på sin fina gröna mössa på introduktionsfilmen. För mig har det varit en mycket bra dag då jag bl a varit på vernissage och sett Ivar Asplunds otroligt vackra tröjor, västar, mössor och vantar på Marias garn. Jag har insett att jag nu bara måste lära mig tvåändsstickning. Tyvärr glömde jag kameran så ni får titta på Marias makes bilder på hans blogg istället. De är inte utlagda än, men en bild finns här. Mina stickkompisar Satoko och Katarina var också där.
Här hemma har jag bakat två dadelkakor, lussebullar och satt en julstjärnedeg i kylen, som ska bakas ut imorgon. Det som jag inte hunnit med idag var att gå på Eriksdalsvillans loppis. Dit kanske jag ska gå imorgon. Eller så ska jag bara vara hemma. Känns som om jag har en förkylning på gång så det är nog bra att ta det lugnt.

1 kommentar:

Marias garnhändelser sa...

Dadelkakan var helt ljuvligt god! Tackar och ninger än en gång! Njuter även för fullt av tidningarna..speciellt intervjun med Alice Starmore.
stor kram!