onsdag, september 10, 2008

Distant Thunder


Ikväll var det Solvalla med Cssto. Jag satsade 20 kr på Bamse Gema (nr 9 i sjätte loppet) och vann 61 kr! I lopp nr fyra satsade jag på Maharadjah som vinnare och det var jag inte ensam om så då fick jag bara tillbaka de 20 jag satsade. Men jag hade mycket trevligt ändå och blev bjuden på en fin räktallrik och gott vin. Höjdpunkten var ändå när vi fick klappa hingsten Distant Thunder från travskolan.
Nu vet jag vad jag önskar mig i födelsedagspresent: Köra häst. Jag citerar broschyren: "Vi möter upp vid stallbacksentréen och du är med och gör i ordning hästen inför "loppet". Du kör tillsammans med en kusk i tandemvagn cirka två bakvarv (fråga mig inte vad det betyder) och vänder upp och kör ett 1.600 meters heat i tävlingsmässigt tempo. Därefter är du med och duschar och tar hand om hästen."

Inga kommentarer: