söndag, juni 15, 2008

WWKIPD08 och Sonat till Miriam

Den 14 juni var det åter dags för world wide knit in public day och p g a det ostadiga vädret blev det bara en liten stund vi kunde sitta på Mariatorget. Vi fick ta skydd inne på vår favorit garnaffär Marias Garn istället. Jag hade ännu en grej jag ville hinna med igår så först blev det bara att ställa upp den hopfällbara fotölj, fika lite och hälsa på nya och gamla stickbekanta innan det var dags att cykla vidare till Akademibokhandelns citybutik på Mäster Samuelsgatan för att lyssna på Linda Olsson som berättade om sin nya roman, Sonat till Miriam, kl 13-14. Min kompis Agneta hade varit vänlig och tagit en plats till mig - och det var tur för det var verkligen mycket folk. Åsa kom lika sent som jag och vi lyckades klämma in ännu en stol till henne. Linda Olsson pratade bl a om flera märkliga sammanträffanden som hon fått uppleva under arbetet med boken. Det blev tyvärr inga foton från vare sig Mariatorget, Marias Garn eller från författarträffen, men jag så att Maria, Catrin och Katarina dokumenterade en del.

Inga kommentarer: