lördag, februari 25, 2012

Långhelg i Sibbo och Helsingfors

Tog en liten kvällstur på 2 km. Underbart!
Jag är nu hos min syster Solveig som bor i Sibbo, en välmående närförort till Helsingfors. Jag flög med Norwegian kl 12.10 från Arlanda och blev hämtad av systersonen Ilpo. Planen var att jag skulle få ett litet minisportlov. Jag åker hem igen på söndag kl 18.50. Vi har bl a hunnit med en hundpromenad på fredagskvällen och sen åkte Solveig, Lisa (systerdotter) och jag till vår lillasyster Magdalena och hennes man David som bor i stadsdelen Tölö i Helsingfors. Det var första gången jag såg deras fina vindsvåning med bastu. Idag har vi varit på Solveigs gym Lady Line i Hertonäs - se bilden till vänster - och tränat. Först ett entimmes pass Body pump och sedan ett entimmes pass avslappning och stretching. Det är härligt med lite fysisk aktivitet och att få träffa systrarna med familjer! Lady Line är ett mycket lyxigt och fint gym - men det ser mycket tråkigt ut utifrån. Stackars "lilla" Minni (hunden) haltar eftersom knät i höger bakben krånglar. Just nu får hon elbehandling - värme - och på torsdag har hon fått tid hos veterinären. Det blir kanske fler skidturer imorgon ifall jag inte är alltför ledbruten efter träningen.

3 kommentarer:

Susilull sa...

Så skönt att komma iväg på minisemester, måste vara skönt efter dina hektiska dagar på jobbet!
Kul att träffa systrar och få röra på sig! Tjejvasan nästa år kanske!? :-)

Anonym sa...

Imåonerande vad du håller igång! Heja, heja!
Kram, Åsa

Gunilla sa...

Tack Åsa och Susilull! Ja det är mycket trevligt att få umgås med sina systrar - det blir alltför sällan p g a avstånden. Tjejvasan - Ja varför inte. Fast just skidåkning känner jag nog att jag njuter mera av att åka i ensamhet i mitt eget tempo.