tisdag, april 08, 2008

Stickning på Hurtigs café



Ikväll var det stickning igen på Hurtigs. Vi var bara tre stycken men hade mycket trevligt ändå. Boel stickade spetssjalen Ida (som jag också gjort) i ett jättevackert "handmålat" garn. Både garnet och mönstret är Maria G:s. Man kan tyvärr inte se hur vackert garnet är på denna bild. Alison har jag inte sett på länge så det var mycket roligt att få träffa henne igen. Hon brukar gå på KnitLabs stickcafé på söndagar. Tyvärr kunde hon inte stanna så länge eftersom hon har en liten hundvalp som kräver passning. Hon stickade en topp efter egen design (gör hon tydligen alltid) i ett häftigt garn som hon köpt på Syfestivalen. Jag stickade på min Designer Chic. Är klar med ärmarna och gör nu om bakstycket eftersom det blev för löst. Jag vill också göra den längre än i beskrivningen.

Inga kommentarer: