onsdag, april 23, 2008

Full blom

Kan inte låta bli att dela med mig av utsikten från parkbänken där jag åt min lunch idag.
Igår var det stickning på Hurtigs som vanligt, men tyvärr tog jag inga bilder. Jag hade trevligt sällskap av Catrin, Boel, Katarina och Danielle. Catrin nystade upp en härva av vackert Noro/Iro. Hon visste inte än vad det skulle bli av det. Boel stickade på en tröja med runskrift. Katarina hade varit tvungen att riva upp sin vintage slipover och hade inte så stor lust att sticka. Danielle skulle göra på ett par pärlmuddar och började med att trä upp en massa pärlor. Själv stickade jag på socka nr två av DROPS sockor med flätor i 2 trådar "Alpacka" i en vacker röd färg http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=15&lang=se. Vi pratade mest om böcker och namnval.

Inga kommentarer: