onsdag, december 29, 2010

Förkyld

Min gulliga mamma ringde mig idag eftersom hon hört att jag var förkyld och tyckt att det varit lite tyst här på bloggen. Jo, jag insjuknade på julaftonen. Kände mig dålig och gick därför och la mig efter julklappsutdelningen. Jag undrade hur det skulle gå med vår planerade julafton nr två hos vännerna Åsa och Jerker på juldagen och gästerna jag bjudit hem - syster Anita med familj -  på Annandagen. Jag vilade hela juldagen fram tills det var dags att åka över till Nacka kl 17. Jag hade kurerat mig under dagen med fem st Echinacea (max dos). Där bjöds på mycket god julmat, julgodis och ännu fler julklappar. Åsa och jag badade julbastu. Det var så fantastiskt vackert med all den vita snön vi såg utanför bastufönstren och även fick njuta av när vi tog lite pauser mellan "löylyt". Naturligtvis var det inte alls bra att bada bastu med förkylning i kroppen - men jag kunde bara inte låta bli. Jag hoppade i alla fall över badtunnan fastän Jerker hade värmt upp den till 37 grader. Men Annandagens engagemang var jag tyvärr tvungen att ställa in. Sen har jag jobbat både i måndags och i tisdags, men idag stannade jag hemma eftersom jag kände att jag hade lite feber på morgonen och hade sovit dåligt i två nätter. Det var skönt att ta det lugnt hemma. Jag har bakat en kaka - Banan- och hasselnötskaka - ur min julklappsbok Sju sorters JULKAKOR av Cecilia Wikbladh (fick den av Åsa). Och nu ska jag sätta mig i den sköna skinnfotöljen och sticka klar Liv Ullmössa. Eventuellt kommer Miriams pojkvän Jespers föräldrar, Anders och Agneta Funk, över på fika efter att de varit uppe i Skyview. Mirre ska sen åka till Uppsala, Sunnersta, för att fira nyåret med sin pojkvän.

Inga kommentarer: