torsdag, juli 15, 2010

Grands Veranda

Har missat berätta om en festlighet i veckan. Med anledning av min femtioårsdag i vintras fick jag presentkort på Grand Hotel av min arbetsgivare. I tisdags hade jag bokat bord på Grands Veranda för familjen. Jag åt Verandamenyn:

Carpaccio på hälleflundra med riven pepparrot och gurkvinägrett
Rüdesheimer Riesling Trocken 2009, Josef Leitz, Rheingau, Germany
Grillad lammytterfilé med tomatmarmelad och gratinerad chèvre
Brolio Chianti Classico 2007, Barone Ricasoli, Toscana, Italy
Citron- och chokladcheesecake med rårörda bär

Visst låter det gott! Det blev en fantastisk kväll. Mina tjejer var jättefina i sina sommarklänningar och var på så fnittrigt humör. Maten och inte minst utsikten var underbar.

1 kommentar:

Susilull sa...

Mums, det vattnat i munnen bara av att läsa menyn!
Lät som en underbar middag!

Ha det gott!