måndag, maj 31, 2010

Studentjubilem

I helgen var jag på 30-års-jubileum av studentexamen. Jag tog studenten 1980 i Ekenäs. Då höll det nya gymnasiet på att byggas så vi hade undervisning på olika ställen i staden bl a i biblioteket (första bilden). Den andra bilden visar nuvarande gymnasium. Programmet började där med att vår lärare i franska, Marika Nöjd, visade oss runt och berättade om skolans nuvarande verksamhet. Därefter drack vi en skål för skolans framtid. En av våra klasskamrater hade dött i en bilolycka bara ett halvår efter examen. Vi besökte hans gravplats, höll en tyst minut och lämnade blommor. Festmiddagen hölls på restaurang Knipan (sista bilden). Där hölls också festen efter studentexamen för trettio år sedan. Det var nitton personer som deltog. Senast jag träffat mina gamla studiekamrater var vid 10-års-jubileet. Det har också varit en återträff för att fira 20 år, men då var jag inte med. Vi hade en jättetrevlig kväll och beslöt att försöka ordna en 40-års träff också.

Inga kommentarer: