lördag, maj 17, 2008

Lördagsstickning hos Maria



Tyvärr blev det bara en lite tråkig översiktsbild från dagens stickcafé på Marias garn. Men bilderna på Carins fina tröja blev desto bättre. Klicka på bilderna så syns den fina strukturen i mönstret och den vackra färgen bättre. Det var trevligt att träffa henne igen. Jag stickade på min Spadersjal - som nu är nästan klar - och köpte ännu en härva för att det ska räcka till uddkanten. Köpte också nya fina strumpstickor. En bloggbekantskap, Linda, såg jag för första gången och Kristina som jag tidigare råkat på stich'nbitch sthlm-träffar var också där. För fler och mycket bättre bilder hänvisar jag till Marias blogg.
Senare på kvällen var jag på
Danskompagniets dansuppvisning på Maximteatern. Det var guddottern Isabelle som uppträdde med Move. Hon gjorde det jättebra även om hon hade ont i foten. Efteråt blev Bea och jag bjudna på thailändsk restaurang tillsammans med Isans familj. Jag hade min nya mohairsjal i cerise på mig och det slutade med att jag sålde den till Isans mamma för hon blev så förtjust i den. Vilket betyder att jag måste göra en ny till mig själv. :-)

Inga kommentarer: