tisdag, januari 12, 2010

Carins supersfina lusekofta


Ha ha! Jag är först med att publicera en bild på Carins supersnygga norska lusekofta. Om du har Ravelrykonto kan du läsa mer om den här.
Ikväll var äntligen säsongsstart för Sthlm Knitters stickcafé på Hurtigs. Vi var bara tre, men jag tycker att det är helt perfekt. Bozena har inte haft möjlighet att vara med på länge så det var extra roligt att få träffa henne igen. Men vi har i alla fall "umgåtts" lite via bloggen under tiden. En annan stor behållning av kvällen var att Carin lärde mig en ny bättre teknik för att sticka med två färger. Det känns riktigt bra. B stickade på en naturvit swallowtailsjal och Carin på socka nummer två efter Johanna Wallins mönster socka med volang.

4 kommentarer:

Kite Designer sa...

Tack snälla! :-) Det var verkligen roligt att träffa Er! Jag måste strunta i mina skolarbeten lite oftare, tror jag ;-)

Gunilla sa...

Det tycker jag du ska göra!

Efwa - Medea sa...

Vilket sätt var det du fick lära dig? Är lite nyfiken på det.

Gunilla sa...

Lite svårt att förklara, men det handlar om att man ska hålla tråden till bakgrundsfärgen (i mitt fall den svarta tråden) i vänstra handen och den andra tråden låter man löpa tills man behöver den. Nej jag kan tyvärr inte förklara det. Det måste visas.